7 Ocak 2014 Salı

Ev Yapımı Pudra Şekeri



Tatlı yapımında işimizi kolaylaştıran krem şanti, pudra şekeri, pasta tabanı gibi hazır gıdalardan iyice soğudum artık. Pasta tabanını epeydir kendim yapıyorum, üç çeşit de tarifim oldu, bakmak isterseniz şuradalar.





Şekerli vanilin ismiyle satılan toz karışımı senelerdir kullanmıyorum. Tadı bana hep yapay gelirdi, sonradan suni bir katkı olduğunu, vanilya bitkisiyle ilgisi olmadığını öğrendim. Zaten açıkçası her tatlıda vanilya tadı arayan biri değilim. Özellikle mutfağımızın geleneksel sütlü tatlılarına vanilya tozu konulmasından hiç hoşlanmıyorum.

 Hazır gıdaların ev alternatiflerini geliştirme arayışının son konusu ise pudra şekeri. Hazır satılanların katkılı olduğunu öğrendiğimden beri almak istemiyorum. Ama oğlum un kurabiyesi isteyince pudra şekeri lazım oldu. Ve bu arayış, ev yapımı pudra şekeri teşebbüsünü başlattı.

Aslında seneler önce annemin, kesme şekeri mutfak robotunda çekerek pudra şekeri haline getirdiğini hatırlıyorum. Ama bu benim için seçenek değil çünkü kesme şeker eve kesinlikle girmeyen gıdalardan. O yüzden toz şekerle yapsam nasıl olur diye düşündüm. 

Yabancı yemek sitelerine bir göz attım. Toz şekerle mısır nişastasının mutfak robotundan geçirilmesiyle evde pudra şekeri yapılabileceği söyleniyordu. Hemen denemeye karar verdim. Tabi ufak bir değişiklikle, o tariflerde mısır nişastası kullanılıyordu, bende Nazilli’den getirttiğim ve doğallığına tam olarak güvendiğim buğday nişastası vardı, onu kullandım. 

Şeker tadı biraz daha az baskın bir pudra şekeri oldu, un kurabiyesinde rahatlıkla kullandım. 


Malzemeler
1 su bardağı beyaz toz şeker
1 çorba kaşığı nişasta

Yapılışı
Toz şeker ve nişastayı mutfak robotunda 1-1,5 dakika süreyle çekin.

Not
Bu ölçülerle yaklaşık 1,5 su bardağı pudra şekeri elde ediliyor.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder